تهران

10 عطر مردانه فوق العاده برای فصول سرد

انتخاب عطر مردانه برای زمستان
برای انتخاب عطر می بایست آب و هوا و فصل نیز در نظر گرفته شود. از این رو کمپانی ها و برندهای تولید کننده عطر دسته بندی های متنوعی را برای پوشش سلیقه ها و فصول مختلف سال در نظر گرفته اند. در ادامه 10 عطر مردانه برای فصول سرد سال را معرفی می کنیم.

بهترین عطرهای مردانه برای فصل زمستان کدامند؟ چه عطری برای تمام فصول مناسب است؟
این سوالاتی است که اغلب مردان می پرسند.
انتخاب عطر خوب مردانه می تواند بسیار دشوار باشد.  من بسیاری از عطرهای مردانه را امتحان کرده ام، برخی از انها را دوست داشته ام و برخی را نه.در این مقاله سعی می کنم با معرفی 10 تا از بهترین عطرهای زمستانه،  انتخاب را برای شما اسان نمایم.

  •  عطر زمستانه شماره 1 : تام فورد توباکو وانیل  Tom Ford Tobacco Vanille  

عطر زمستانه مردانه
عطر تام فورد توباکو وانیل (Tom Ford Tobacco Vanille)

عطر زمستانه، شگفت انگیز وکریسمسی تام فورد رده نخست جدول را از آن خود کرده است. با این وجود که نام آن توباکو وانیل است، می بینیم که بوی دارچین و عسل آن بسیار قوی است. رایحه آغازین آن شامل تنباکو و رایحه های تند است.  در نت های میانی رایحه دانه تونکا، شکوفه تنباکو، وانیل و کاکائو را دارد و در ادامه در نت پایانی دارای رایحه میوه خشک شده و چوب و جنگل است.
این ادوپرفیوم (میزان اسانس معطر آن کمی سبکتر از پرفیوم می باشد. حدود 8 تا 15 درصد) برای شب های پاییز و زمستان بسیار فوق العاده است. تام فورد توباکو وانیل انتخابی است که هم برای استفاده در مناسبات رسمی و هم برای استفاده در مناسبات غیر رسمی کاربرد دارد. 
ماندگار این عطر بسیار بالاست. و می تواند چیزی حدود 20 ساعت باشد.

  • عطر زمستانه شماره 2 : دوولچی گابانا وان فور من Dolce & Gabbana The One for Men EDT

عطر مردانه
عطر دوولچی گابانا وان فور من (Dolce & Gabbana The One for Men EDT)

وقتی نام این عطر می آید می تواند بهترین گزینه برای تعطیلات باشد. که قطعا انتخابی بی نقص است.
دوولچی گابانا وان فور من یک عطر گرم و شیرین است، اما همزمان مردانه و کلاسیک نیز می باشد. این احتمالا به خاطر رایحه دارچین و وانیل است که تقریبا هر زنی آن را دوست دارد.
رایحه آغازین آن گشنیز، ریحان و گریپ فروت است. در نت میانی رایحه زنجبیل، بهار نارنج و هل را بهمراه دارد. شما از رایحه پایه تنباکو، کهربا و سدر در اکثر نت ها لذت خواهید برد. ماندگاری بالای این عطر انتظارات شما را برآورده خواهد نمود و عطری ایده آل برای تمامی فصول به جز تابستان می باشد. 

  • عطر زمستانه شماره 3 : وینس کاموتو ویرتو  Vince Camuto Virtu EDT

اودکلن گرم برای زمستان
وینس کاموتو ویرتو  (Vince Camuto Virtu EDT)

 به یک رایحه قوی فکر کنید، که گرمی و سردی را به خوبی ترکیب و یک رایحه دلپذیر از خود ساطع می کند. و می تواند انتخابی بی نظیر برای  رفتن به دفتر کار یا یک میهمانی شام باشد. بوی آن برای اغلب فصول سال مناسب است.
چه چیزی باعث شده که این عطر تا این حد خاص باشد؟ 
در نت آغازین آن رایحه ای از ترکیبات معطر مانند هل، دانه فلفل و پاپیروس از ان به مشام می رسد. در نت میانی رایحه ویتیو هاییتی، خاویارسفید و گشنیز دارد . رایحه پایانی و پایه ای آن نیز شامل چوب صندل، توسکان، مشک ابریشم و سدر است. 
به خاطر داشته باشید که علی رغم رایحه عالی و شگفت انگیز این عطر، شما نمی توانید بر روی ماندگار طولانی مدت آن زیاد حساب کنید. انتظار می رود ماندگاری آن بین 4 تا 6 ساعت باشد . بنابراین اگر صبح از ان استفاده می کنید برای عصر مجددا می بایست تمدید گردد.

  • عطر زمستانه شماره 4 :  ایت اند باب نویت Eight & Bob Nuit de Megève EDP

عطر گرم مردانه
عطر زمستانه شماره 4 :  ایت اند باب نویت (Eight & Bob Nuit de Megève EDP)

این عطر در سال 2017 عرضه شده است. رمز و راز و فریبندگی که در بوی دودی این عطر وجود دارد، همیشه مرا به یاد این سوال می اندازد که آیا می تواند لقب بهترین عطر مردانه را به خود بگیرد. این راز چیست؟  این عطر بر پایه رایحه یک گیاه بومی از کشور شیلی تولید می شود. در نت اولیه بوی گریپ فروت، پتی گرین و گل میخک را با خود دارد. در نت میانی رایحه قهوه، عنبیه و دانه تونکا دارد و در نت پایه و پایانی بوی گیاه ویتور و تنباکو دارد.
این عطر برای استفاده در دفاتر کار و جلسات کاری ممکن است زیادی گرم باشد، ولی می تواند گزینه خوبی برای میهمانی های رسمی و یا دیدار با یک فرد خاص باشد.
به این نکته توجه داشته باشید که در صورت استفاده از آن بر روی پوست ممکن است تا 16 ساعت ماندگاری داشته باشد.

  • عطر زمستانه شماره 5 : تری موگلر ای من Thierry Mugler A*Men

اودکلن برای فصول سرد
تری موگلر ای من (Thierry Mugler A*Men)

این یک عطر مردانه کلاسیک بسیار جذاب است. بهترین لقبی که می توان در مورد این عطر داد جادوگر است. 
این عطر در نت اولیه  رایحه  اسطوخودوس، ادویه جات معطر، میوه‌جات، ترنج، نعناع و گشنیز دارد، در ادامه در نت میانی  رایحه نعناع هندی ، گل یاس، سدر، عسل و کارامل را بهمراه دارد. همچینی در نت پایانی و پایه رایحه  دانه تونکا، وانیل، چوب صندل ، قهوه، مشک، کهربا و نعناع هندی از آن ساطع می شود.
فریب مواد تشکیل دهنده آن عطر را نخورد. این عطر بسیار مردانه تر از آن چیزی است که نشان می دهد. می تواند گزینه بسیار خوبی برای دورهمی های و شب نشینی های دوستانه باشد. فقط مراقب باشید بیش از اندازه از آن استفاده نکنید . چون بسیار قوی است.

  • عطر زمستانه شماره 6 : دیور هم اینتنس Dior Homme Intense

اودکلن مردانه
دیور هم اینتنس (Dior Homme Intense)

این عطر کمپانی دیور نسخه تقویت شده و قوی دیور هم، است. که می تواند برای فصول سرد سال یکی از گزینه های انتخابی باشد. اسطخودوس رایحه غالب آن در نت اولیه است. در نت میانه رایحه وانیل و کهربا دارد و در نت پایانی و پایه  گیاه مشک مالو و سدر را دارد. 
این عطر انتخاب مناسبی در زمان رفتن به کلاب ها و بارها  در شبهای فصول سرد می باشد و می تواند تا 12 ساعت ماندگار  داشته باشد.

  • عطر زمستانه شماره 7 : آرماف کلاب د نویت اینتنس Armaf Club de Nuit Intense for Men

بهترین اودکلن های مردانه برای زمستان
آرماف کلاب د نویت اینتنس (Armaf Club de Nuit Intense for Men)

این عطر لقب بهترین عطر مردانه برای تمام دوران را به خود گرفته است. این عطر رایحه بسیار شبیه به رایحه عطر معروف کرید اونتوس (Creed Aventus) دارد.  تفاوت عمده آن با کرید اونتوس شاید در نت های اولیه باشد که کمی خشن تر و اسیدی است. اما نگران نباشید اگر در استفاده از آن زیاده روی نکنید نتیجه مطلوبی خواهید گرفت.
این عطر در نت اولیه رایحه لیمو، انگور سیاه و سیب دارد. در نت میانی گل رز، یاسمن و توس و در نت پایه و پایانی نیز رایحه وانیل‌، عنبر، مشک و نعناع هندی از آن به مشام می رسد.
این عطر برای تمامی فصول (درست مانند کرید اونتوس) کاربرد دارد و حدود 12 ساعت بر روی پوست شما ماندگاری خواهد داشت.

  • عطر زمستانه شماره 8 : کارولینا هررا سی اچ پرایو Carolina Herrera CH Men Prive

عطر مردانه پاییز و زمستان
کارولینا هررا سی اچ پرایو (Carolina Herrera CH Men Prive)

اگر شما از کسانی هستید که در زمستان کت چرمی به تن می کنید پس می توانید آن را با یک عطر گرم کامل کنید. این عطر به شما کمک می کند لحظات شادتر و لذت بخش تری در قرارهای عاشقانه یا تفریح با دوستان داشته باشید. 
در نت اولیه رایحه گریپ فروت و پوملو دارد. در ادامه در نت میانه رایحه اسطوخودوس، هل، سالویا و آویشن از آن به مشام می رسد. در نت پایانی و پایه نیز دارای رایحه دانه تونکا، روایح چوبی، لوبان و چرم است. که  برای شب های پاییز و زمستان بسیار ایده ال است. ماندگاری این عطر بسیار بالاست و انتظار می رود بیش از 8 ساعت باشد.

  • عطر زمستانه شماره 9 : ایماجینری آتورز کپ هارتک Imaginary Authors Cape Heartache

انتحاب عطر مردانه برای پاییز و زمستان
ایماجینری آتورز کپ هارتک (Imaginary Authors Cape Heartache)

این عطر شامل نت های از درخت بلوط است در حالی که مقداری هم روایح شیرین میوه ای بهمراه دارد. روایح این عطر به شیوه ای خاص ماجراجویی های عاشقانه قرن 19 را در ذهن تداعی می کند. برخلاف سایر عطرهای این لیست این عطر رایحه قالب در نت های آغازین و میانه و پایه ندارد و همه روایح بدون اینکه بر یکدیگر غالب باشند در کنار هم حس می شوند. شما در آن روایحی از قبیل درخت صنوبر، شوکران، وانیل، توت فرنگی و چوب پیدا خواهید کرد.
شما می توانید از این عطر در طول روز یا میهمانی های آخر شب استفاده نمایید. که برای فصول بهار و زمستان و پاییز بسیار ایده آل است. و خبر خوب اینکه بر روی پوست شما بیش از 10 ساعت ماندگاری خواهد داشت.

  • عطر زمستانه شماره 10 : کنت کول بلک Kenneth Cole Black EDT

عطر مناسب فصل سرما
کنت کول بلک (Kenneth Cole Black EDT)

این یک عطر چند منظوره است درست مانند رنگ سیاه که با هر رنگی ست می شود. کافی است به اندازی مناسب استفاه شود تا هر کسی را شگفت زده کند.
در نت اولیه شما رایحه زنجبیل، نعناع، ریحان و نارنگی ماندارین را استشمام خواهید کرد. در ادامه در نت میانی رایحه لاله مردابی، جوز، روایح چوبی، دودی و سدر ارجحیت پیدا می کنند و در نت پایانی و پایه نیز رایحه  برگ بنفشه، جیر و مشک و کهربا را خواهید داشت. این عطر می تواند در فصول پاییز و زمستان مورد استفاده قرار گیرد. و انتظار میرود بیش از 8 ساعت بر روی پوست شما ماندگاری داشته باشد.

در ادامه نیز در تصویر زیر نسبت میزان رایحه معطر در هر یک از انواع تجاری عطر را می بینیم و همچنین میزان ماندگاری متناسب با هر رده را خواهیم دید.

عطر مردانه مناسب فصول سرد سال
غلظت رایحه عطرها

در پایان نیز  امیدوارم با خواندن این مطالب بتوانید عطر مورد پسند و دلخواه خود را برای فصول سرد سال انتخاب نمایید. 
 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی